Socialfaglig Kontraktforhandler

Kolding Kommune
Se alle stillinger i Kolding Kommune
Ansøgningsfrist:
9. jan 2026
Arbejdssted:
BFF - Bredgade

Om stillingen

Har du en socialfaglig baggrund, solid indsigt i det specialiserede voksenområde og interesse for kontraktforhandlinger? Vi søger en dygtig og analytisk stærk socialfaglig kontraktforhandler til en tværfaglig rolle mellem myndighed og Indkøb & Udbud. Stillingen er unik, fordi du arbejder helt tæt på både den socialfaglige praksis og de strategiske indkøbsprocesser – og får mulighed for at kombinere socialfaglig viden med økonomisk, juridisk og strategisk forståelse.

Dine opgaver bliver bl.a. at:

  • Udarbejde, analysere og forhandle kontrakter og aftaler med leverandører, interne tilbud og samarbejdspartnere på tværs af socialområdet.
  • Fungere som socialfaglig sparringspartner for myndighedsafdelingerne og interne tilbud i forbindelse med kontraktforhandlinger.
  • Spotte og identificere forhandlingspotentialer – både i forhold til pris, kvalitet, ydelsernes indhold og omfang.
  • Bidrage til udvikling af nye samarbejdsmodeller og implementering af mere standardiserede kontrakter, herunder at identificere og gennemføre mulige effektiviseringer uden at gå på kompromis med kvaliteten.
  • Arbejde databaseret med analyser, beslutningsgrundlag og økonomiske vurderinger.
  • Understøtte god kontraktstyring og sikre klare og holdbare aftaler på tværs af voksenområdet.

I rollen får du et bredt og varieret samarbejde med rådgivere i myndighed, Tilbuds- og centerledere, Økonomikonsulenter, Jurister samt eksterne leverandører og andre samarbejdspartnere

Du kommer til at spille en aktiv rolle i at skabe sammenhæng på tværs af fag og funktioner – og sikre, at socialfaglige hensyn og økonomiske rammer går op i en højere enhed.

Vi leder efter en kollega, der har:

  • En socialfaglig baggrund, gerne som socialrådgiver, og med erfaring fra kommunal praksis, eller lignende, og dermed en god forståelse for faglig myndighedsudøvelse.
  • Erfaring eller interesse i at arbejde med økonomi, jura og kontraktstyring og at du har en analytisk sans samt evne til at arbejde databaseret med at finde løsninger og forbedringspotentialer.
  • Erfaring eller interesse i at arbejde med forhandling, dialog og samarbejde – både internt i kommunen men også eksternt med leverandører og samarbejdspartnere.
    Kendskab til KL’s kontraktskabeloner er en fordel.
  • Kendskab til VUM (Voksenudredningsmetoden).
  • En struktureret og vedholdende tilgang, hvor du balancerer socialfaglige hensyn med økonomiske mål.
  • Evnen til at kommunikere tydeligt og omsætte komplekse problemstillinger til forståelige beslutningsgrundlag – både til kolleger og samarbejdspartnere.

Vi tilbyder:

  • En spændende og udfordrende rolle i et tværfagligt miljø, hvor du både sidder i Indkøb og i de faglige miljøer.
  • Mulighed for at arbejde med udvikling, forhandling og forandring – og have indflydelse på, hvordan vi arbejder med kontrakter og samarbejdsaftaler på tværs af socialområdet.
  • Et stærkt fagligt fællesskab og tæt samarbejde med både interne og eksterne aktører.
  • Relevante efteruddannelser/kurser i takt med arbejdet på området.

Om os:

Du bliver en del af Indkøb & Udbud – et team på 9 medarbejdere i en afdeling med i alt 19 kolleger fordelt på tre teams. Vi har et stærkt fagligt miljø, hvor samarbejde og sparring vægtes højt.
Vi arbejder professionelt – men altid med en uformel tone og plads til godt kollegaskab.

Vi holder til i storrumskontorer på Nytorv i Kolding.

Spørgsmål?

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Teamkoordinator i Indkøb og Udbud Camilla Schulz Michelsen på mail [email protected] eller telefon 79796187.

Ansøgning sendes elektronisk via knappen "Søg stillingen".

Ansøgningsfrist: 9. januar.

Første samtale: 19. eller 20. januar.

Ansættelsestidspunkt: 1. marts eller hurtigst muligt.