Barselsvikariat som administrativ rekrutteringsmedarbejder

Kolding Kommune
Se alle stillinger i Kolding Kommune
Ansøgningsfrist:
14. dec 2025
Arbejdssted:
Uddannelsesafdelingen

Om stillingen

Uddannelsesafdelingen søger en udadvendt administrativ rekrutteringsmedarbejder til et barselsvikariat med opstart den 1. februar 2026. Stillingen er på 30 timer om ugen.
- Der er en måneds overlap med vores nuværende kollega.

Hvad kan vi tilbyde:

Vi søger en ny skøn kollega som får en helt central rolle i rekruttering af SOSU-elever i Kolding Kommune.
Opgaverne spænder vidt, og det vil være en klar fordel, hvis du har kendskab til SOSU-elev området og gerne erfaring og/eller interesse med HR-opgaver.


Om jobbet:

Du vil komme til at arbejde tæt sammen med os alle, men du vil få et særligt tæt samarbejde med vores anden administrative medarbejder.

Arbejdsopgaverne vil bestå af mange forskelligartede rekrutteringsopgaver i forbindelse med SOSU-uddannelserne, og din baggrund og interesse vil kunne få indflydelse på dine kommende arbejdsopgaver.
Eksempler på opgaver som for nuværende varetages i stillingen:

  • Vejlede kommende elever, ledere og andre samarbejdspartnere i forhold til uddannelsesmuligheder og ansøgningsprocedurer til stilling som SOSU-elev
  • Rekruttering af SOSU-elever, herunder at offentliggøre stillingsopslag, sende invitation til ansættelsessamtaler, booke lokaler, screene ansøgere, afvikle ansættelsessamtaler i samarbejde med leder
  • Sikre indhentelse af korrekte uddannelsespapirer
  • Samarbejde med SOSU-skolen og jobcentret omkring de administrative ansættelsesmæssige procedurer
  • I tæt samarbejde SOSU-skolen og jobcentret arrangere og koordinere for-forløb til SOSU-uddannelserne
  • Arrangere og deltage i jobmesser, åbent hus m.v.
  • Forskellige kommunikationsopgaver i forbindelse med rekrutteringsindsatser.


Kvalifikationer:

Som administrativ rekrutteringsmedarbejder trives du i en stilling med opgaver som spænder fra mindre praktiske opgaver til større koordineringsopgaver.

Herudover er du serviceminded og imødekommende, både i såvel den mundtlige, som skriftlige kontakt med vores elever og samarbejdspartnere.

Vi forventer at du:

  • Har en relevant uddannelse, gerne erfaring med rekruttering
  • Gerne kendskab til SOSU-området
  • Har overblik og en struktureret tilgang til løsning af opgaverne
  • Trives i et miljø med deadlines og løbende ad-hoc opgaver
  • Arbejder selvstændigt og tager ansvar for at igangsætte nye initiativer i forhold til rekruttering af SOSU-elever
  • Gerne har kendskab til EduAdm, som er vores elevjournaliseringssystem
  • Gode relationelle kompetencer
  • Har interesse for at varetage forskelligartede opgaver indenfor uddannelsesområdet, herunder vejlede en klasse om ansættelsesprocedurer
  • Efterlever Kolding kommunes vision om ”Selvværd og Sammenhæng”


Hvem er vi?

Stillingen er placeret i Senior, Sundheds og Fritidsforvaltningen, og du vil blive en del af Uddannelsesafdelingen, som fungerer som en indgang i Kolding Kommune i forhold til SOSU-elever, sygeplejestuderende og uddannelsesinstitutionerne.
Vi er et team som alle brænder for at sikre, at vores elever/sygeplejestuderende får de bedst mulige uddannelses – og læringsbetingelser.

Vi er fire uddannelseskonsulenter, en sprogmentor og to administrative medarbejdere, som refererer til lederen af afdelingen.


Løn: Løn-, og ansættelsesvilkår efter gældende HK-overenskomst.

Nærmere oplysninger fås ved henvendelse til:
Administrativ medarbejder Hanne Andreasen på tlf: 21148853 eller leder for Uddannelsesafdelingen Helle Andersen tlf: 30316443

Ansøgning sendes elektronisk via knappen "Søg stillingen".

Ansøgningsfrist: 14. december 2025

Der indkaldes til ansættelssamtaler d. 15. december 2025

Ansættelsessamtaler: 17. december 

Arbejdssted: Ålegården 2-4, 6000 Kolding

Arbejdstid: 30 timer

Ansættelsestidspunkt: 1. februar 2026