Økonomisk konsulent til Budget og Støtte

Tårnby Kommune
Se alle stillinger i Tårnby Kommune
Ansøgningsfrist:
20. okt. 2025
Arbejdssted:
Center for Økonomi, Indkøb og Dataunderstøttelse

Om stillingen

Tårnby Kommune har 44.000 indbyggere og en drifts- og anlægsramme på 3,6 mia. kr. Kommunen har en høj likviditet, høj beskæftigelse, ingen gæld og dermed et godt økonomisk grundlag at drive en kommune på.

Vil du være en del af et budgetteam på 8 medarbejdere med godt sammenhold og fokus på god økonomistyring?

Budget og Støtte søger en økonomisk konsulent til ansættelse pr. 1. december. Vi tilbyder et fagligt stærkt miljø, hvor budget, budgetopfølgning, udvikling af dataunderstøttelse og økonomistyring er i fokus – og hvor samarbejde og gode kollegaer er en naturlig del af hverdagen.

Om stillingen

Som økonomisk konsulent i den centrale økonomifunktion får du en vigtig rolle i at understøtte centre med økonomiske analyser, budgetlægning og budgetopfølgning. Du bliver en vigtig sparringspartner i forhold til at skabe overblik og sikre, at ressourcer anvendes bedst muligt.

Dine opgaver vil bl.a. være:

  • Udarbejdelse af og opfølgning på budgetter
  • Økonomiske analyser og beslutningsoplæg
  • Understøttende funktion over for fagområdernes ledelser
  • Bidrag til den løbende udvikling af økonomiprocesser og -systemer

Vi lægger vægt på, at du

  • Har erfaring med økonomistyring, budget og regnskab – gerne fra en offentlig organisation
  • Er analytisk stærk, systematisk og kan formidle komplekse økonomiske problemstillinger på en enkel måde
  • Trives i et samarbejdende miljø, hvor du både kan arbejde selvstændigt og indgå i fælles løsninger.
  • Vi tænker, at du har en relevant økonomisk uddannelse (fx diplom i off. adm., cand.polit., cand.oecon.), men hvilken er ikke afgørende - det er flair for kommunaløkonomi derimod.

Vi tilbyder

  • Et spændende og varieret job i en kommune med højt ambitionsniveau
  • Et stærkt fagligt miljø, hvor vi deler viden og hjælper hinanden og har god holdånd
  • Gode kollegaer, hvor samarbejde, humor og faglig sparring er en naturlig del af hverdagen
  • Fleksible rammer for dit arbejde og mulighed for at præge opgaverne

Om os

Budget og støtte er en del af det centrale økonomi- og digitaliseringscenter, hvor vi arbejder for at sikre gennemsigtighed, faglig kvalitet og økonomisk bæredygtighed. Vi understøtter både den politiske og administrative ledelse og bidrager til, at kommunen kan levere service af høj kvalitet til borgerne.

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er på 37 timer ugentligt med flekstidsordning. Ansættelsen og lønnen sker i henhold til kompetencer og til gældende overenskomst efter forhandling.

Kommunens ansættelsespolitik indebærer, at der ved ansættelse indhentes referencer fra tidligere og nuværende arbejdssteder. Har du været ansat i Tårnby Kommune, vil der altid blive taget reference herfra. Der skal desuden ved ansættelse forevises straffeattest. Ansættelsen vil være betinget af, at disse er tilfredsstillende.

Tårnby Kommune tilbyder en række personalegoder. Disse kan ses her.


Yderligere oplysninger

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at rette henvendelse til Teamleder Peter B. Veistrup 3247 1104. / e-mail [email protected]

Ansøgningsfristen er 20. oktober. Vi afholder ansættelsessamtaler i uge 43.


Ansøgning

Ansøgning med dokumentation for uddannelse, oplysning om eventuel tidligere beskæftigelse, eventuel arbejdstilladelse og bilag sendes via nedenstående link. Vær opmærksom på, at Tårnby Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem. Du bedes derfor så vidt muligt søge stillingen via nedenstående link. Såfremt du søger stillingen pr. brev, skal dette indeholde de samme oplysninger, som kræves af det elektroniske rekrutteringssystem.


Behandling af personoplysninger

Tårnby Kommune er dataansvarlig for de personoplysninger, som du registrerer og sender til kommunen via rekrutteringssystemet eller på anden vis ved ansøgning om job.

Oplysningerne vil alene blive brugt i rekrutteringsprocessen. Medlemmer af ansættelsesudvalget, for den stilling du søger, får adgang til dine registrerede personoplysninger i den tid rekrutteringsprocessen løber. Behandlingen af oplysningerne vil naturligvis være fortrolig og sikker.

Vi opbevarer din ansøgning samt øvrige oplysninger i op til 6 måneder efter endt rekrutteringsproces. Herefter slettes de automatisk.

Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder. Herunder ret til at se de personoplysninger du har registreret hos os og ret til sletning af oplysninger. Læs i øvrigt her om dine rettigheder. Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder skal du kontakte Tårnby Kommune, Organisations- og Personaleafdelingen. Adresse: Amager Landevej 76, 2770 Kastrup. Telefon: 3247 1280. E-mail: [email protected].

For henvendelse vedrørende den ledige stilling se kontaktoplysninger under overskriften 'Yderligere oplysninger'.

Har du spørgsmål til behandlingen af dine personoplysninger, og til hvordan dine rettigheder bliver udøvet i henhold til databeskyttelsesreguleringen, kan du kontakte Tårnby Kommunes databeskyttelsesrådgiver. Send e-mail sikkert: Link til Borger.dk
Telefon: 3247 1230. Ved brev: Tårnby Kommune, Organisations- og Personaleafdelingen, Amager Landevej 76, 2770 Kastrup, Att.: ”Databeskyttelsesrådgiver”.

Ansøgningsfrist:

20. oktober